söndag

det väntade en rolig överraskning när jag nu efter så lång tid loggade in här igen, fem små frågor! tråkigt dock att de var anonyma, men vad spelar det för roll? 
 
- Vem är du? 
Åh, såna här frågor är alltid de svåraste. Jag som hoppades att ni få som tittar in här hade fått en ganska bra bild av vem jag är. Jag är en artonårig tjej som bor i lilla kristinehamn men pluggar i karlstad. Samhäll-beteendevetenskap, eller som det heter på Thoren business school, communication program. Jag tycker om att laga mat, shoppa, kramas med min pojkvän och skratta med mina fina vänner. Egentligen tycker jag att det är ganska kul att träna också, men det blir liksom aldrig av, tyvärr. Brukar ofast beskriva mig själv som ganska så ambitiös men på senaste tiden har det varit dåligt med det. Jag gissar på att det blir så när studenten snart är här och man egentligen bara vill härifrån och se världen. För det är också något jag tycker himla mycket om, att resa.
 
 
 
- Vad driver dig? 
Oj, ja som jag skrev på frågan innan så brukar jag faktiskt vara en ganska ambitiös person. Men jag vet inte om det finns något speciellt som driver mig. Jag vill alltid försöka att prestera mitt bästa och det är väl kanske det som gör att det oftast går ganska bra. Men helt ärligt så önskar jag att jag vore betydligt mer driven, bättre på att ta tag i saker och ha mer diciplin. Om jag nu uppfattat frågan rätt det vill säga!

- Vad gör du nu? 
Just precis nu så borde jag egentligen plugga, eller packa ner saker inför flytten eller städa. Men med världens huvudvärk, pms och söndagsångest så är det liksom inte så lockande. Istället har jag sett ett avsnitt sons of anarchy. 
 
- Vad vill du göra i framtiden? 
Jag har faktiskt ganska så stora drömmar, men det är nog sånt där som jag egentligen vet aldrig kommer att hända. Jag vill bo utomlands några år, kanske england eller usa. Jag gillar London, det känns så lugnt för att vara en storstad, som att alla bara tänker på sitt och inte stressar på samma sätt som annars. En stor stadsjeep har varit drömmen hur länge som helst, och så david såklart, och våra två barn. Vad jag vill jobba med är nog fortfarande den stora gåtan. Har tänkt en del på event och evenemang, men på senaste tiden har jag ju fått chansen att jobba med flyktingar, vilket har fött en tanke eller två. Det har känts fint att få hjälpa.
 
- Vad ska du göra efter studenten? 
Efter studenten vill jag skaffa ett jobb, kanske i norge men förmodligen i karlstad, hitta en mysig lägenhet och sätta mitt och davids namn på kontraktet. Ta ett år för att hämta andan från skolan och bara lista ut vad jag ska hitta på sen. Självklart vill jag plugga vidare, men med råd från min braiga syster så ska jag ta mig tid och tänka efter, skaffa lite skinn på näsan och se mig omkring först. Så det är precis vad jag ska göra! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback